[Review] Metro 2033 Empty [Review] Metro 2033

Platformă: PC, PS3, Xbox 360
Gen: Survival horror, first-person shooter
Data lansării: NA March 16, 2010
AU March 18, 2010
EU March 19, 2010

Descriere:
Acţiunea din Metro 2033 se petrece într-o Moscovă distrusă de un holocaust atomic, supravieţuitorii retrăgându-se în tunelurile celebrului metrou din capitala rusă şi transformând staţiile în mici comunităţi. Dintre toţi aceşti nefericiţi se remarcă Artyom, un tânăr ce nu a cunoscut niciodată lumea de la suprafaţă, dar care descoperă că este oarecum imun la atacurile telepatice ale monştrilor cunoscuţi drept „Dark Ones”.

Grafică
Grafica este un punct forte pentru acest joc, fiecare aspect fiind bine conturat, de la peisajele sumbre de după apocaliptă, la adăposturi subterane și așa mai departe, toate împrejurările oferindu-ți o senzație de nesiguranță, lipsă de spațiu și care-ți impune automat un nivel de atenție ridicat. Engine-ul grafic folosește nVidia Psyihx la adevărata sa valoare, furând tot ce poate duce acest engine. Personajele din joc sunt redate impecabil, fiecare expresie a feteți, fiecare haină totul fiind studiat și redat la înaltă calitate.

Gameplay
Nu poți spune nimic de rău despre arme, gadget-uri fiindcă cei de la 4A Games au făcut o treabă excelentă. Simțind la propriu momentele în care personajul tău, Artyom rămâne fără aer sau este rănit, făcându-te să te trăiești acel moment, iar inteligentul artificial în acest joc este foarte bine pus la punct, monștrii care te atacă se adaptează foarte mult situației, nu sunt doar niște bucăți de textură aplicată. Toate aceste lucruri adaugă acel sentiment de apocalipsă pe care Metro 2033 îl oferă jucătorilor, pentru aceste lucruri, trebuie să spun: FELICITĂRI 4A GEAMES.
Nivelul de realism este și el foarte ridicat, pe lângă arme, există medikit-uri, măști de gaze (mască care este vine și cu un ceas, care îți indică "cât te mai ține oxigenul din masca respectivă !"), lanterne și așa mai departe. Un alt aspect important al jocului este faptul că jocul te obligă să nu fi risipitor, deseori ajungând în situații critice, când nu mai ai gloanțe, maști de gaze, trebuind să fi rapid și calculat.

Sunet
Sunetul nu se lasă nici el prea jos, deoarece sunetul îți transmite și el un oarecare sentiment de spaimă, fiind mereu acolo când trebuie, exprimând situația critică prin care trece personajul nostru, prin lovituri, urlete, zcârțâieli, sunetul armelor cu aer comprimat, inamici care stigă la tine și așa mai departe, nici un aspect nefiind lăsat la voia întâmplării, totul fiind atent ales pentru a te speria cât mai tare.

Multiplayer
Din nefericire pentru pasionați de online gaming, Metro 2033 nu vine însoțit și de un Multiplayer, lucru ce îi scade puțin nota acestui joc, însă nu foarte mult. Sperăm ca pe viitor acest moft al jucătorilor să fie rezolvat de către cei de la 4A Games.

Screenshots:

•Realism: 8.5
•Gameplay: 8.5