[Review] Syndicate Empty [Review] Syndicate

Producător: Starbreeze Studios
Distribuitor: Electronic Arts
Platformă: PC
Gen: Shooter
Data lansării: 24 februarie 2012

Descriere:
Într-o vreme când nu toate jocurile dintr-un gen erau copia unei copii a unei copii (vorba lui Palahniuk) şi lumea încă asculta cu speranţă în ochii vorbele lui Peter Molyneux, englezii verzi de la Bullfrog aduceau pe micile monitoare un joculeţ care avea să devină portdrapelul cyberpunk, alături de System Shock.Mă refer, desigur, la RTT-ul izometric Syndicate, un titlu care ilustra un viitor clădit pe o premisă standard Gibson sau Phillip K. Dick: în urma unui capitalism laissez-faire, megacorporaţii ajung să stăpânească lumea şi să poarte un război crâncen pentru supremaţia pieţei şi, în definitiv, a lumii.

Grafică
Există destul de mult spectacol integrat în măcel, atât prin prisma cut scene-urilor violente care nu întrerup imersiunea, păstrând perspectiva 1st person, cât şi prin elementele de hacking, suprapuse destul de fluent peste acţiunea cu arme de foc. Arsenalul mai mult sau mai puţin standard (puşcă de asalt, shotgun, pistoale, lansator de rachete, aruncător de flăcări, grenade) îşi va face treaba cu brio, completat de trei abilităţi de hacking şi diverse elemente de decor cu proprietăţi volatile.

Gameplay
Povestea e destul de scurtă şi în mare parte uşor de uitat: e o călătorie îngrădită de obiective care vin în serie, presărată cu gauntlet event-uri care preced pseudotrădări şi întorsături de situaţie previzibile şi plictisitoare. Nu există niciun moment în care să declari că s-a întâmplat ceva nemaivăzut, dar cu toate astea, ce e memorabil e felul în care o faci.

Sunet
O altă bilă albă ar trebui s-o primească soundtrack-ul, câteva piese dubstep ale unora dintre cei mai cunoscuţi producători contemporani ai acestui gen: Skrillex, Nero sau Flux Pavilion. Indiferent că iubiţi sau urâţi această specie controversată, lumea jocului pare că îmbrăţişează dubstep-ul, o bună ilustrare sonoră a suprafeţelor curate, futuriste şi acţiunii frenetice care se desfăşoară pe parcursul aventurilor lui Kilo.

Multiplayer
Lucrul în echipă – vindecarea aliaţilor, folosirea app-urilor care afectează zonal sau colectiv echipa, cum ar fi câmpul de forţă şi “squad heal” – este esenţial, iar inamicii nu sunt adaptaţi numărului de jucători, încurajând astfel formarea unei echipe întregi, de patru agenţi.

Screenshots:

•Realism: 8.5
•Gameplay: 8.5