[Review] Max Payne 3 Empty [Review] Max Payne 3

EUR 18 mai 2012

Microsoft Windows
AN 1 iunie 2012
AUS 5 iunie 2012
EUR 1 iunie 2012

Descriere:

Max Payne 3 este un shooter third-person unde jucătorul are rolul personajului Max Payne. Personajul este vizulizat din spate ca în precedentele jocuri ale seriei. O caraceristică nouă este adăugarea unui sistem de cover, dar care nu exclude nevoia de a te mișca în timpul schimburilor de focuri. Max Payne 3 păstrează funcția bullet-time pentru care seria este cunsocută. În bullet-time derularea timpului este încetinită jucătorul având mai mult control asupra personajului. O altă caraceristică nouă este cea numită "Last Stand": îi permite jucătorului după ce își pierde toată viața să și-o poată recăpăta omorând un inamic într-o perioadă scurtă de timp.
Max Payne 3 păstrează funcția "shoot-dodge" din jocurile precedente ale seriei. Jucătorii pot să rămână la pământ după o săritură, putând de asemenea să împuște la 360 de grade în jurul lor (stând pe spate sau de pe burtă). Jocul îmbină animațiile cu recțiile fizice propice (prin intermediul motorului fizic Euphoria) făcând Max Payne 3 de departe cel mai realistic joc realizat de Rockstar (după spusele creatorilor).
Jocul îmbină de asemenea momentele de joc propriu-zis și cele în care se povestește (unde jucătorul nu are control asupra personajului) nefiind vreo pauză între ele sau vreun moment în care jocul se încarcă.

Grafică
Jocul foloseşte motorul grafic RAGE (Rockstar Advanced Game Engine), aceeaşi tehnologie din spate unor titluri precum Grand Theft Auto IV sau Red Dead Redemption. Având însă în vedere structura liniară a nivelurilor din Max Payne 3, artiştii de la Rockstar s-au putut concentra pe reproducerea mult mai detaliată a mediilor de joc şi a personajelor din cea mai nouă aventură a fostului detectiv newyorkez.

• Locurile în care se petrece acțiunea sunt însa realizate în foarte mare detaliu, iar multe dintre elemente pot fi distruse, inclusiv pereții dupa care Max se ascunde din când în când. Este o plăcere să incetinesti timpul și să te lupți cu forțe paramilitare într-o clădire de birouri unde poți distruge mai toate obiectele din decor, inclusiv pereții de sticlă care se sparg într-un mod foarte satisfăcător.

Gameplay
Rockstar a folosit tehnologia Euphoria, care generează animații în mod procedural, fiecare comandă din partea utilizatorului și fiecare element din decor influențând modul în care Max se comporta pe ecran. Astfel, jocul oferă o experiență mult mai autentică, care poate de multe ori să îi frustreze pe cei care preferă ca jocurile să păstreze un stil mai artificial.

Un alt mod în care sistemul de animații afectează gameplay-ul este limitarea inventarului de arme la maxim trei: două arme ușoare, care pot fi utilizate cu o singură mână și una mai puternică și mai grea. Max poate însa să utilizeze aceste arme într-un mod destul de realist, însa nu obligatoriu plăcut pentru jucător. Acesta poate opta să folosească pe rand oricare din cele trei arme sau să tragă în acelasi timp cu ambele arme ușoare. Din păcate, în momentul în care este selectat modul “dual weild”, arma de calibru mare este aruncată pe jos.

Dupa ce terminați jocul, care poate dura între 7 și 9 ore (în functie de abilități), aveți mai multe opțiuni la dispozitie. Există două moduri de joc arcade care se întorc din titlurile precedente: Score Attack și New York Minute, care vă pot întoarce la poveste pentru a aduna cât mai multe puncte sau pentru o cursă contra cronometru.

Sunet
La capitolul sunet, sunt mai multe aspecte de luat in seamă. Vocile sunt excelente, chiar dacă jumatate dintre ele sunt în portugheză și nu exista subtitrări pentru ele, iar efectele sonore sunt realizate aproape perfect. Muzica, în schimb, nu va da pe nimeni pe spate. În momentele în care aceasta este folosită pentru autenticitate avem de a face cu muzică house sau latino caracteristică locatiei, iar în momentele de acțiune jocul include muzică ambientală repetitivă și de multe ori nepotrivită.

Multiplayer
Complet nou însă este modul Multiplayer, care a reușit să păstreze gameplay-ul din campanie într-un mediu online.Nu avem de a face cu vreo inovație, jocul fiind bazat pe experiență, deblocări de echipament si loadout-uri personalizabile. Interesant este faptul că, în funcție de cât echipament cară avatarul din multiplayer, acesta va avea acces la alte abilități. Cei care au puțină armura și arme usoare vor putea alerga la infinit, iar bara de viață va fi umplută mult mai repede, în timp ce soldații înarmați până în dinți vor alerga mai puțin și mai lent și se vor vindeca mai greu.

Exclusiv modului multiplayer sunt așa numitele “bursts”, care sunt echivalente cu renumitele “Killstreak rewards” din Call of Duty. Acestea sunt strâns legate de bara de adrenalină, care poate fi folosită fie pentru activarea unui Burst, fie pentru Shoot Dodge (da, bullet time există și în multiplayer). În funcție de câtă adrenalină este adunată, Burst-ul poate fi mai slab sau mai puternic.

Și modurile de joc sunt foarte bine puse la punct, desi sunt foarte puține la număr. Deathmatch si Team Deathmatch sunt prezente, însă în completarea lor vin Payne Killer și Clan Wars. În Payne Killer doi dintre jucători sunt Max Payne și Raul Passos, iar acestia câștigă mai multe puncte la fiecare oponent eliminat. De asemenea, personajele speciale au mai multă viață și vin “din fabrică” cu două cutii de pastile. În momentul în care Max sau Passos sunt eliminați, jucătorul responsabil pentru eliminarea oricăruia dintre ei devine eroul, iar cel cu scorul cel mai mare la final câștigă.

Clan Wars este un mod de joc ce încearcă să spună și o poveste, pe parcursul a cinci capitole cu obiective diferite. Acest mod de joc se întinde pe hărți ceva mai vaste, iar durata medie a unui astfel de meci poate fi mult mai lungă decât a celorlalte moduri de joc.

Screenshots:

•Realism: 9.5
•Gameplay:  9.3